GRATIS FRAKT VED ALLE BESTILLINGER

Kjøpsvilkår

Hvis du ønsker å komme i kontakt med oss, kan du sende en e-post til kundeservice@easybag.no med din henvendelse og kontaktinformasjon. Vi vil komme tilbake til deg så snart som mulig.


Bestilling
Når du har fullført bestillingen din, vil du motta en ordrebekreftelse til din e-postadresse. I bekreftelsen vil du finne all informasjon om produktene, pris, faktureringsadresse og leveringsadresse.
Hvis det er feil i ordrebekreftelsen, bør du umiddelbart kontakte oss via e-post til kundeservice@easybag.no


Levering
Våre normale leveringstider er 6-10 dager. MERK: Etter bestilling legges det til en periode på 1-3 dager der vi behandler bestillingen din før vi sender pakken din neste arbeidsdag.
* Våre leveringstider er bare estimater og ikke garanterte tider, og kan derfor variere avhengig av hvor du bor i Norge. For ikke-avhentede varer påløper en administrasjonsavgift på 60% av varens ordreverdi i NOK. Denne avgiften pålegges hvis du ikke henter ut pakken din eller hvis du oppgir feilaktig leveringsadresse som fører til at pakken returneres til oss. Vær nøye med å alltid oppgi riktig navn og leveringsadresse. Du er selv ansvarlig hvis adressen er feil, og varene ikke når frem til deg. Hvis du trenger å endre navn eller leveringsadresse etter at pakken din er sendt, kan vi hjelpe deg med dette mot en administrasjonsavgift på 250 NOK.

Hvis det oppstår forsinkelser i leveransen (uten at vi har informert deg om lengre leveringstid), bør du kontakte oss på e-postadressen kundeservice@easybag.no


Priser
Alle priser i butikken er oppgitt i NOK.
Vi tar forbehold om prisendringer forårsaket av prisendringer fra leverandør, trykkfeil i prislisten og feil i priser på grunn av feilaktig informasjon. Vi forbeholder oss retten til å justere prisen.
Angrerett
Ved kjøp av varer på nettstedet har du som kunde en lovfestet angrefrist på 14 dager fra du har mottatt en bestilt vare.

5.1 Ved bruk av angreretten din:
Du må meddele at du angrer. Meldingen skal sendes til oss på kundeservice@easybag.no. I meldingen din skal navnet ditt, adressen din, e-postadressen din, ordrenummeret og hvilke varer returen gjelder fremgå klart og tydelig.
Du bør umiddelbart og senest innen lovfestede 14 dager etter angrermeddelelsen returnere produktene til oss.
Du er ansvarlig for returfrakt, levering og tilstand på produktene ved retur, derfor bør produktene sendes godt pakket og i original emballasje.
Vi forbeholder oss retten til å trekke fra en sum tilsvarende verdiforringelsen i forhold til varens opprinnelige verdi ved bruk eller skadet produkt.

5.2 Angreretten gjelder ikke ved:
Produkter som av helse- eller hygienemessige årsaker er forseglet (plomberes) og der forseglingen (plomberingen) er brutt av deg.
Produkter som har karakter av forseglet lyd- eller bildeopptak, og der forseglingen er brutt av deg.
Særskilt tilpassede produkter, som er skreddersydd spesielt for deg eller har en tydelig personlig preg etter dine ønsker.
Tjenester som er fullført og der du uttrykkelig har samtykket til at tjenesten starter uten angrerett.
Varer som kan forringes raskt, for eksempel matvarer.
Løssalgsnummer av aviser eller tidsskrifter.

For mer informasjon om lovfestet angrerett, se her.
Reklamasjon og klager
Vi inspiserer alle produkter før de sendes til deg. Hvis produktet likevel er skadet eller feilsendt når det ankommer, forplikter vi oss i samsvar med gjeldende forbrukerbeskyttelseslover å kostnadsfritt rette opp feilen.
Du må alltid kontakte oss for godkjennelse før du returnerer en defekt vare.
Klagen skal sendes umiddelbart etter at feilen er oppdaget.

6.1 Hvordan går du frem ved reklamasjon?
Eventuelle feil og defekter skal alltid reklameres til kundeservice@easybag.no, der du oppgir navnet ditt, adressen din, e-postadressen din, ordrenummeret og en beskrivelse av feilen.
Hvis det ikke lykkes oss å rette opp feilen eller levere en tilsvarende produkt, vil vi refundere deg for det defekte produktet i samsvar med gjeldende forbrukerbeskyttelseslover. Vi dekker returfrakten ved godkjente reklamasjoner.
Vi forbeholder oss retten til å avvise en reklamasjon hvis det viser seg at varen ikke er defekt i samsvar med gjeldende forbrukerbeskyttelseslover. Ved reklamasjoner følger vi retningslinjer fra Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
Ansvarsbegrensning
Vi tar ikke ansvar for indirekte skader som kan oppstå som følge av produktet.
Vi aksepterer ikke ansvar for forsinkelser eller feil som skyldes omstendigheter utenfor selskapets kontroll (Force Majeure). Disse omstendighetene kan for eksempel være arbeidskonflikt, brann, krig, myndighetsbeslutninger, redusert eller manglende levering fra leverandør.
Videre tar vi ikke ansvar for eventuelle endringer i produkter eller produkters egenskaper som er endret av leverandør eller andre faktorer utenfor vår kontroll.
Produktinformasjon
Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil på dette nettstedet, samt at produkter kan være utsolgt. Vi garanterer ikke at bildene gjenspeiler produktets nøyaktige utseende, da det kan være en viss fargeforskjell avhengig av skjerm, bildekvalitet og oppløsning. Vi prøver alltid å presentere produktene så nøyaktig som mulig.
Informasjon om informasjonskapsler
I samsvar med loven om elektronisk kommunikasjon skal besøkende på en nettside av personvernårsaker få informasjon om bruk av informasjonskapsler. Informasjonen i informasjonskapselen kan brukes til å spore en brukers surfing. En informasjonskapsel er en liten tekstfil som nettstedet du besøker ber om å få lagre på datamaskinen din for å gi tilgang til ulike funksjoner. Du kan konfigurere nettleseren din til å automatisk avvise informasjonskapsler. Mer informasjon finner du på Post og telestyrelsens hjemmeside.
Personopplysninger
Ved å handle hos EasyBag aksepterer du vår personvernpolicy og vår behandling av dine personopplysninger. Vi tar vare på ditt personvern og samler ikke inn flere opplysninger enn nødvendig for å behandle bestillingen din. Vi selger eller videreformidler aldri opplysningene dine til tredjepart uten rettslig grunnlag.


EasyBag er ansvarlig for behandlingen av personopplysninger du har gitt oss som kunde. Dine personopplysninger behandles av oss for å kunne håndtere bestillingen din, samt i tilfeller der du har bedt om nyhetsbrev eller kampanjetilbud - for å kunne tilpasse markedsføringen til dine individuelle behov.
Nedenfor følger informasjon som oppsummerer hvordan vi lagrer og behandler opplysningene dine i samsvar med personvernforordningen (GDPR).
10.1 Hva er en personopplysning?
En personopplysning er all informasjon som direkte eller indirekte kan knyttes til en fysisk person.
10.2 Hvilke opplysninger lagrer vi?
For å kunne håndtere bestillingen din og svare på spørsmål knyttet til ordren din (kundeservice), lagrer vi fornavn, etternavn, adresse, telefonnummer, e-postadresse, IP-adresse og kjøpshistorikk.
Dine opplysninger lagres så lenge vi har rettslig grunnlag for å behandle opplysningene dine, for eksempel for å oppfylle avtalen mellom oss eller for å overholde en rettslig forpliktelse i henhold til for eksempel regnskapsloven.
10.3 Rettlig grunnlag
I forbindelse med et kjøp behandles dine personopplysninger for å oppfylle avtalen med deg.
Markedsføring, kampanjer og lignende utsendelser skjer etter ditt samtykke.
10.4 Deling av opplysninger og formål
10.4.1 Betalingsleverandør
Ved gjennomføring av et kjøp deles informasjonen med betalingsleverandøren vår. Det som lagres er fornavn, etternavn, adresse, e-postadresse og telefonnummer. Hvis du velger å betale med faktura, lagres også personnummeret ditt hos betalingsleverandøren. Informasjonen lagres for å kunne gjennomføre kjøpet og for å beskytte partene mot svindel.
Betalingsleverandørene (betalingsløsningene) vi bruker er: Klarna, Mastercard, Visa, Maestro, Amex, Paypal, Unionpay
10.4.2 Fraktselskap
For å kunne levere bestillingene dine og fullføre avtalen vår, må vi dele spesifikk informasjon med fraktselskapet. Det som deles med fraktselskapet er fornavn, etternavn og adresseopplysninger for levering. E-postadresse og/eller mobilnummer kan også bli delt med fraktselskapet for varsling.
Fraktselskapene vi samarbeider med er: [fraktbolagene du samarbeider med].
10.4.3 Nyhetsbrev
Hvis du har valgt å abonnere på nyhetsbrevet vårt, deles fornavn, etternavn og e-postadresse med nyhetsbrevsleverandøren vår. Dette gjøres for å kunne holde deg oppdatert med informasjon og tilbud i markedsføringsøyemed.
Vi bruker [nyhetsbrevslever

andørens navn] for utsendelse av nyhetsbrevet.
10.5 Rett til tilgang
Du har rett til å få utlevert all informasjon som vi har om deg. Utdrag leveres elektronisk i et lesbart format.
10.6 Rettelse
Du har rett til å be oss om å oppdatere feilaktig informasjon eller supplere informasjon som er mangelfull.
10.7 Rett til å bli glemt
Du kan når som helst be om at opplysningene som gjelder deg blir slettet. Det finnes få unntak fra retten til sletting, for eksempel hvis opplysningene må beholdes fordi vi må oppfylle en rettslig forpliktelse (for eksempel i henhold til regnskapsloven).
10.8 Ansvarlig for personvern
EasyBag er ansvarlig for lagring og behandling av personopplysninger i nettbutikken og sørger for at reglene blir fulgt.
10.9 Slik beskytter vi personopplysningene dine
Vi bruker bransjestandarder som SSL/TLS og enveis hash-algoritmer for å lagre, behandle og kommunisere sensitiv informasjon, for eksempel personopplysninger og passord, på en sikker måte.

Endringer i de generelle vilkårene
Vi forbeholder oss retten til å foreta endringer i vilkårene når som helst. Endringer i vilkårene vil bli publisert online på nettstedet. De endrede vilkårene anses som akseptert i forbindelse med bestilling eller besøk på nettstedet.
Tvist og lovvalg
Hvis en tvist ikke kan løses i samråd med bedriftens kundeservice og kunden, kan du som kunde henvende deg til Allmänna Reklamationsnämnden (ARNE) på arn.se. For beboere i et annet EU-land enn Sverige kan du sende inn klager online via EU-kommisjonens plattform for tvisteløsning på http://ec.europa.eu/consumers/odr.
Ved eventuell tvist følger vi beslutningene fra ARNE eller tilsvarende tvisteløsningsorgan.
Tvister angående tolkning eller anvendelse av disse generelle vilkårene skal tolkes i samsvar med svensk rett og lovgivning.

Tusenvis av fornøyde kunder
30 dagers åpent kjøp
Alltid gratis levering